خرما استعمران از نمونه خرماهای خوش طعم است که خواص زیادی برای بدن دارد و میزان فروش آن به نسبت دیگر خرماها بالا است.

خرما استعمران

خرما استعمران درجه یک

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع خرما در ایران، خرمای استعمران است. این نوع خرما به طور عمده از باغات استان خوزستان برداشت می‌شود و در شهرهای جنوبی ایران به صورت انبوه تولید می‌شود. با طعمی منحصر به فرد و کیفیت برجسته، خرمای استعمران در بازارهای داخلی با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه‌رو شده و به عنوان یکی از محصولات مورد علاقه خوراکی‌های خرماپسند شناخته می‌شود.

خرمای استعمران یکی از انواعی است که دارای قند نسبتاً بالایی است و به عنوان یکی از شیرین‌ترین انواع خرما شناخته می‌شود. به دلیل میزان بالای قند در آن، این نوع خرما به عنوان مواد اولیه‌ای برای تولید شیره خرما نیز استفاده می‌شود.

خرمای استعمران در اوایل شهریور و اوایل مهر برداشت می‌شود و از جمله محصولات صادراتی است که حجم قابل توجهی از آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که حدود ۷۰ درصد از مزارع استان خوزستان زیر کشت خرما استعمران است.

خرما استعمران از نمونه خرماهای نیمه خشک است که رطوبت آن کمتر از ۱۸ درصد بوده و شرایط نگهداری طولانی دارد.

برای نگهداری این خرما می‌ توان آن ها را درون سردخانه یا انبارهای خشک و خنک نگهداری نمود.

اگر شرایط محیطی و دمای انبارها برای نگهداری آن مناسب باشد می توان این خرما را حدود ۱۵ ماه بدون هیچ مشکلی نگهداری نمود.

خرمای استعمران به راحتی قابل بسته‌بندی است و حمل و نقل آن نسبت به دیگر انواع خرماها ساده‌تر است. برای انتقال این خوراکی در مسافت‌های طولانی می‌توان از کانتینرهای بدون نیاز به یخچال استفاده کرد.

خرمای استعمران از نوعی با هسته کوچک و جداشدنی آماده می‌شود که به راحتی از داخل خرما جدا می‌شود. رنگ این نوع خرما قهوه‌ای تیره است و به سه سایز متوسط، کوچک و بزرگ دسته‌بندی می‌شود.

میزان چسبندگی هسته خرما به گوشت آن بسیار کمتر از دیگر خرماها است، به همین خاطر هم می توان از آن برای تولید برخی محصولات خرمایی از جمله چیپس خرما نیز استفاده کرد.

خرما استعمران درجه یک بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید می شود و از ارگانیک ترین نوع خرماهای موجود در بازار است.

خرمای استعمران یکی از مواد غذایی فوق‌العاده مقوی است که ارزش غذایی بالایی دارد. حضور مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف در آن، باعث می‌شود که این خوراکی یکی از میان‌وعده‌های عالی برای کودکان باشد.

وجود آنتی اکسیدان های متعدد در این خرما سبب می شود تا این ماده خوراکی از خوراکی های ضد سرطان باشد که برای پیشگیری از تخریب سلولی مورد استفاده قرار بگیرد.

خرما استعمران درجه یک

خواص خرما استعمران

خرمای استعمران به عنوان یک جایگزین مناسب برای استفاده از قند و شکر شناخته می‌شود. این خوراکی مقدار کمتری از کالری نسبت به شکر و قند دارد، در عین حال یک منبع انرژی قوی نیز محسوب می‌شود.

افرادی که دوست دارند در مدت زمان کوتاهی لاغر شوند می‌ توانند در میان وعده های خود خرما استعمران را مورد استفاده قرار دهند.

خرمای استعمران دارای مقدار زیادی پتاسیم است که برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است. حضور منیزیم در این خرما باعث می‌شود تا از بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب پیشگیری شود.

حضور فسفر در خرمای استعمران به تقویت سلول‌های عصبی کمک می‌کند و می‌تواند به افزایش حافظه کمک کند.

مصرف خرمای استعمران می‌تواند به افرادی که دارای سیستم گوارشی ضعیف هستند کمک کند. این خوراکی مغذی می‌تواند بهبود دستگاه گوارش بدن را تسهیل کرده و در درمان بیماری‌هایی نظیر یبوست موثر باشد.

مصرف خرما ممکن است به پیشگیری از بروز سرطان روده کمک کند و همچنین در کاهش خطر بواسیر نقش داشته باشد.

در خرما استعمران اکسی توسین فراوانی وجود دارد که مصرف آن در هفته های آخر بارداری در افزایش انقباضات رحمی نقش موثری ایفا می کند و در نتیجه سبب زایمان آسان تر می گردد.

وجود کلسیم فراوان در این خوراکی سبب پیشگیری از پوکی استخوان می شود، در واقع مهم ترین خاصیت این خوراکی برای زنان و مردان کلسیم موجود در این خرما است که از بیماری پوکی استخوان جلوگیری می کند.

خرمای استعمران دارای مقدار زیادی اسید فولیک است که به عنوان یک ماده خون‌ساز مهم شناخته می‌شود. به همین دلیل، این نوع خرما به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای درمان کم‌خونی شناخته می‌شود.

به دلیل ویتامین های متعدد در خرما استعمران این خوراکی برای درمان بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا هم مفید است، ضمن این که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص خرما استعمران

قیمت خرید خرما استعمران خوزستان

تعیین قیمت خرید خرما استعمران خوزستان از سوی بنگاه‌ های اقتصادی بر اساس هزینه‌ های تولید این محصول ایجاد می‌ شود.

قیمت تمام شده همچنین می‌تواند به بهره‌وری نیز تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، با تعیین قیمت خرید خرمای استعمران، خریداران ممکن است با مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارند، محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

قیمت خرمای استعمران از طرف اتحادیه فروش انواع خرما مشخص می‌شود و میزان تولید این محصول نقش مؤثری در تعیین قیمت خرید آن دارد.

هر چه میزان تولید آن در طی یک سال افزایش پیدا کند، قیمت فروش این محصول در بازار ارزان تر می شود.

میزان عرضه و تقاضا عاملی مهم در تعیین قیمت خرمای استعمران است. هزینه‌های مربوط به کارگران و هزینه‌های تولید نیز از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت خرید این خوراکی محسوب می‌شوند.

این عوامل باعث می‌شوند که قیمت خرمای استعمران خوزستان در بازارها متفاوت باشد. این نوع خرما از جمله خرماهای صادراتی است که سالانه مقدار زیادی از آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

به دلیل صادراتی بودن این محصول نوسانات نرخ ارز بر قیمت فروش این خوراکی تاثیر گذار است بنابراین با قیمت های متفاوت به فروش می رسد.

این مجموعه از نمایندگی‌های اصلی فروش خرما در کشور محسوب می‌شود که انواع مختلف خرما را با کیفیت برتر و به شکل بسته‌بندی شده، عرضه می‌کند.

نرخ فروش خرما در این مجموعه فروش اینترنتی ثابت است و خریداران می توانند قبل از خرید این محصولات از نرخ فروش آن ها آگاه شوند، سپس سفارش خود را از این مجموعه ثبت نمایند.

این فروشگاه، با خرید مستقیم از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خرمای استعمران در جنوب کشور، این محصول را با کمترین میزان سود به مشتریان عرضه می‌کند.

متقاضیان خرید خرما می‌توانند بدون صرف هزینه و زمان زیاد به سایت این مجموعه فروش مراجعه کرده و با کارشناسان فروش تماس بگیرند تا فرایند خرید خود را به‌طور آسان تکمیل کنند.

 خرما استعمران خوزستان

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *