خرما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منگنز و کلسیم می باشد و برای بدن بی‌اندازه سودآور می باشد. خرما زاهدی از انواع خرما های با کیفیت و خوش قیمت ومرغوب می باشد و خرید این نوع خرما به صورت عمده نیز امکان پذیر است.

خرید خرما زاهدی

خرما زاهدی به دلیل کیفیت عالی هر چقدر در انبار و آشپزخانه نیز بماند هیچ آسیبی نخواهد دید اما با توجه به تاریخ انقضا آن باید مصرف شود. برای اینکه محصول خرما به دست خریدار برسد از همانطور که می دانید از زمان تولید خرما تا هنگامی که به دست مشتریان خارجی و داخلی برسد به زمان زیادی نیازمند بوده که در طی این زمان برای حفظ تازگی و کیفیت خرما باید آن را در محل مناسب نگهداری کرد

جالب است بدانید نگهداری این نوع خرما بسیار راحت تر از محصولات دیگر بوده و در خراب شدن آن نیز در طی مدت طولانی تری اتفاق می افتد. خرمای زاهدی از نظر شکل ظاهری شبیه تخم مرغ می باشد و قسمتهای انتهایی آن نیز کمی نازک تر از بخشهای دیگر بوده همچنین رنگ آن زعفرانی و یا قهوه ای روشن است رطوبت موجود در این خرما در اندازه صفر است به همین خاطر آن را از جمله خرماهای خشک طبقه بندی می نمایند البته نمونه های نیمه خشک و همچنین رطب آن نیز درون بازار فراگیر است.

تولید این نوع خرما نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر همچون عراق، آمریکا و غیره نیز مرسوم می باشد اما با توجه به اینکه محصولات تولید شده داخل کشور ما به خاطر داشتن آب و هوای مناسب و نیز شرایط کشت ممتاز با کیفیت تر بوده بسیاری از مشتریان تمایل به خریداری محصولات ایرانی را دارند مخصوصا محصولاتی که داخل بوشهر تولید شده درجه یک و مرغوب است.

 

ارزش غذایی بسیار زیاد و همچنین خواص درمانی فوق العاده سبب شده افراد زیادی خرید خرما زاهدی را انجام دهند تا بتوانند از طریق مصرف آن از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری کرده و یا آنها را دفع نمایند. این محصول منبع غنی از ویتامینهای خانواده B و C است که به واسطه وجود آنها افسردگی را درمان کرده، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان پیشگیری می کند، از گرفتار شدن به کرونا پیشگیری به عمل می آورد و همچنین با تامین ویتامین C موجود بدن از مبتلا شدن به آسکوربیک جلوگیری می کند.

خرید خرما زاهدی

این نوع خرما از نظر داشتن مواد معدنی نیز هیچ کم و کاستی نداشته و همه مواد معدنی مورد احتیاج بدن درون آن یافت می شود از جمله بعضی از آنها حاوی آهن، کلسیم و پتاسیم است در میان موارد بیان شده میزان کلسیم بیشتر از سایر مواد معدنی نیز می باشد به همین خاطر از پوکی استخوان، آرتروز و غیره نیز جلوگیری می کند.

هر چند که میزان قند حاضر در خرمای زاهدی اندکی بالاتر از محصولات دیگر است اما با این وجود به خاطر اینکه قند موجود در آن از نوع طبیعی و از نوع فروکتوز بوده میزان قند خون را اضافه نمی کند و حتی در بعضی از مواد در کم کردن آن نیز تاثیرات مثبتی دارد با توجه به این موضوع افرادی که بیماری دیابت دارند نیز نباید در خصوص مصرف این خرما دلواپس باشند.

مراکزی که در زمینه صادرات خرما پرکار هستند نیز با توجه به اینکه خرمای زاهدی توانسته نظر مشتریان خارجی متعددی را به خود جلب کند این محصول را برای فروش بیشتر جهت صادرات انتخاب می نمایند

منگنز از جمله ترکیباتی دیگری بوده که در این محصول به اندازه زیاد وجود دارد و برای مغز مفید است مصرف آن باعث درمان بسیاری از مشکلات عصبی و مغزی شده و در آرامش و تسکین ذهن و روح فرد اثرگذار می باشد. افرادی که حس می کنند درون بدنشان جذب ویتامین و مواد معدنی امکان پذیر نبوده و این کار با اختلال روبه رو است باید بدانند که درون این نوع خرما کاتانوئید وجود داشته که سبب افزایش میزان جذب ویتامین می شود و از پیدایش مشکلات مختلفی که ناشی از کمبود ویتامین بوده پیشگیری به عمل می آورد.

بدن ما دارای دو نوع کلسترول خوب و بد است که افزایش نوع بد آن امکان بروز مشکلات قلبی و همچنین سکته قلبی را در پی دارد خرما میزان کلسترول بد بدن را کم کرده و در مقابل نوع خوب آن را اضافه می دکند در نتیجه می توان گفت این محصول برای مبتلایان به بیماری قلبی نیز سودمند می باشد و بهتر است این افراد به همراه چای خرما زاهدی را نوش جان کنند.

خاصیت آنتی اکسیدانی که این رقم خرما داشته خیلی بالا است به همین خاطر قادر بوده سلولهای سرطانی موجود در بدن را تشخیص داده و آنها را به صورت کامل از میان ببرد افراد مبتلا به سرطانهای متعدد و همچنین آنهایی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف بوده مصرف خرمای زاهدی را برای داشتن یک زندگی با کیفیت و آسوده فراموش نکنند.

علاوه بر موارد بیان شده در بالا از جمله خواص دیگر این رقم خرما می توان به داشتن کالری کم، وجود پتاسیم زیاد، کاهش میزان فشار خون، کم کردن دردهای عضلانی و کاهش میزان خستگی نیز اشاره کرد.

خرید خرما زاهدی

 

خرما زاهدی عمده

افرادی که مصرف زیادی در خرما دارند خریداری بسته های کوچک خرما برایشان به صرفه نخواهد بود بهتر است به صورت عمده خریداری کنند. خیلی از خریداران به خاطر به صرفه بودن خرید خرما زاهدی عمده این محصول را به صورت مستقیم از فروشگاه ها  و نمایندگیها خرما در سطح کشور تهیه می نمایند از طرفی با خرید عمده این خرما میزان هزینه های اضافی برای خرید دوباره کاهش پیدا می کند.

خرمای زاهدی داخل کشور ما علاوه بر این نام به اسمهای دیگری نیز شناخته می شود برای مثال بسیاری از افراد به این محصول خرمای قصب، خرمای عربی نیز می گویند پس در صورتی که در زمان خرید این نامها به گوشتان خورد بدانید که منظور همین خرما است.

اگر متقاضی خریداری خرمای زاهدی تر و تازه هستید باید بدانید که فصل برداشت این خرما از اواخر فصل تابستان و در ماه شهریور آغاز شده و کماکان تا پاییز ادامه دار است با خرید خرما در این زمان می توان بهترین و تازه ترین نمونه های آن را تهیه نمود؛ ادامه مطلب را برای دستیابی به معلومات بیشتر در خصوص خرما همراهی کنید.

این نوع خرما را از نظر کیفیت در درجه بندی های متنوعی قرار داده اند محصولاتی که گوشتی هستند و در بهترین بخش کشت خرما کاشت و برداشت شده است در درجه یک و سایرین در درجات پایین تر قرار می گیرد و  قیمت آن نیز با توجه به درجه بندی محصول متفاوت می باشد.

در شهرهای ایران رقمهای متنوعی از خرما تولید می شود که افراد زیادی  ترجیح می دهند خرید خرما زاهدی عمده را انجام دهند چون این محصول از نظر طعم برتری خاصی به نسبت خرماهای دیگر داشته و از طرفی به میزان بیشتری نیز تولید شده و دسترسی به آن به راحتی امکان‌پذیر است.

خرما زاهدی عمده

 

در هر صورت افرادی که علاقه دارند خرمای زاهدی را به صورت اینترنتی تهیه کنند می توانند مجموعه ما را برای این امر برگزینند که دارای بهترین مشاوران تجاری بوده و با کیفیت ترین خرمای تولید شده داخل کشور را به دست مشتریان می رسانند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *