شیره خرما به دلیل دارا بودن حجم زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن موجب رشد بهتر کودکان و حفظ سلامت جسمانی آن ها می شود.

خواص شیره خرما برای کودکان و ارزش غذایی بی نظیر آن

خواص شیره خرما

قیمت شیره خرما به عنوان یکی از با خاصیت ترین فرآورده خرما برای مصرف روزانه محسوب می شود؛ این محصول حاوی ویتامین های بسیار زیادی هستند و شما می توانید در وعده صبحانه خود همراه با ارده از این محصول استفاده کنید و با استفاده از آن موجب بهبود عملکرد سیستم های عصبی خود شوید و میزان انرژی بدن تان را افزایش دهید ما در این مطلب قصد معرفی خواص و فواید شیره خرما برای افراد در هر گروه سنی را داریم.

مهار کم خونی: شیره خرما حاوی آهن و اسید فولیک بوده که می‌ تواند موجب افزایش میزان تولید گلبول های قرمز شود و کمبود آهن را در بدن به راحتی جبران می کند؛ مصرف این محصول موجب مهار کم خونی می شود و علاوه بر پیشگیری از این بیماری موجب درمان آن در طولانی مدت می شود.

تقویت بینایی: امروزه به دلیل آن که میزان استفاده از ابزارهای تکنولوژی مانند موبایل لپ تاپ و تبلت افزایش پیدا کرده است، تعداد افرادی که مبتلا به بیماری‌ های چشمی هستند، بیشتر شده است؛ سرگرمی بیشتر کودکان بازی با موبایل و تبلت می باشد و اگر شما می خواهید موجب احساس سلامت و تقویت چشمان کودکان خود شوید، بهتر است از شیره خرما در رژیم غذایی خود استفاده کنید؛ این محصول سرشار از ویتامین آ بوده که می‌ تواند موجب تقویت بینایی شود.

رشد عضلات: بهترین ماده غذایی برای رشد عضلات کودکان شیره خرما می باشد؛ همچنین این محصول برای افرادی که دارای اختلالات اسکلتی-عضلانی هستند، بسیار مفید و موثر بوده و می تواند میزان رشد عضلات را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و از بافت عضلانی محافظت نماید.

درمان یبوست: مهمترین خاصیت شیره خرما آن است که می تواند عمل هضم و جذب غذا را راحت کند، امروزه بسیاری از افراد دارای بیماری یبوست هستند و این بیماری به دلیل رژیم غذایی ناسالم ایجاد می شود؛ توصیه و پیشنهاد ما این است که برای دفع سالم تر از شیره خرما استفاده کنید چرا که این محصول حاوی فیبر بسیار بالایی بوده که موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

تقویت استخوان: خواص ضد التهابی شیره خرما موجب حفظ سلامت استخوان های شما می شود و این محصول حاوی کلسیم بوده و اگر شما می خواهید استخوان های سالم داشته باشید و از ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری پوکی استخوان در امان بمانید، باید از این محصول استفاده کنید.

 

خواص شیره خرما

شیره خرما برای لاغری 

امروزه افراد به دلیل آنکه عادات غذایی نادرستی دارند، دچار اضافه وزن شده و بهترین مواد خوراکی که موجب تنظیم وزن می شود و باید در برنامه غذایی افرادی که دارای اضافه وزن هستند، جای بگیرد شیره خرما است استفاده از این محصول موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و می‌ تواند تاثیرات فوق العاده ای در تقویت عملکرد دستگاه گوارش داشته باشد.

مصرف منظم شیره خرما موجب کنترل حرکات روده شده و ناراحتی گوارشی را درمان می‌ کند و اگر شما جز افرادی هستید که احساس ضعف و خستگی زیاد در طول روز و در زمان انجام کارها و فعالیت‌ های روزانه‌ تان دارید بهتر است از این محصول استفاده کنید و میزان انرژی مورد نیاز بدن تان را به راحتی تامین کنید.

شیره خرما در کنار ورزش می‌ تواند تاثیرات بسیار زیادی در کاهش وزن داشته باشد و شما باید در رژیم غذایی خود از محصولاتی استفاده کنید که غنی از فیبر و کم کالری هستند؛ این محصول میزان کالری پایینی داشته و به دلیل فیبر فراوان می تواند میزان سوخت و ساز را افزایش دهد.

شیره خرما فیبر بسیار بالایی داشته و همچنین این محصول حاوی پروتئین های ضروری و مورد نیاز بدن بوده که موجب ترمیم عضلات می شود، مصرف این محصول برای ورزشکاران و افرادی که به حفظ سلامت شان اهمیت بسیار زیادی می‌ دهند، ضروری است.

شیره خرما سبب ایجاد احساس سیری در بدن می شود و اگر شما در وعده صبحانه خود از آن استفاده کنید علاوه بر تامین میزان انرژی مورد نیاز بدن تان، میل زیادی به خوردن غذا نخواهید داشت و با کم شدن اشتها به راحتی وزن کم می کنید و به اندام و وزن ایده آل خود دست پیدا خواهید کرد.

این محصول به صورت کاملا ارگانیک و با رعایت نکات بهداشتی و سلامت تهیه و تولید شده و تولید شیره خرما خالص و ارگانیک سبب حفظ ارزش غذایی آن می شود.

 

شیره خرما برای لاغری 

شیره خرما برای سرماخوردگی 

یکی از مواد غذایی و خوراکی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ابتلا افراد به بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌ کند، شیره خرما بوده و بیشتر کودکان در فصل سرد سال دچار بیماری سرماخوردگی می شوند و اگر شما می خواهید سیستم ایمنی بدن کودک خود را تقویت کنید و از ابتلا آن ها به بیماری سرماخوردگی جلوگیری کنید بهتر است به صورت روزانه از شیره خرما استفاده کنید؛ مصرف یک قاشق شیره خرما در طول روز می تواند سبب تقویت قوای عمومی بدن شود.

ویتامین سی موجود در شیره خرما تاثیرات بسیار زیادی در حفظ سلامت بدن دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند؛ اگر شما می‌ خواهید ایمنی بدنتان را در برابر سرما افزایش دهید، نباید از مصرف این محصول به صورت روزانه در رژیم غذایی‌ تان غافل شوید همچنین این محصول در طب سنتی به عنوان یک روش درمان برای گلو درد و تسکین سرفه محسوب می شود.

شیره خرما دارای طبع گرم و خشک بوده و مصرف آن در حد اعتدال موجب درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ ها می‌ شود و این محصول دارای طعم بسیار لذیذی بوده و طعم و مزه لذیذ آن موجب افزایش میزان محبوبیت آن شده است.

شیره خرما به دلیل عاری بودن از ماده افزودنی و نگهدارنده غیرمجاز تمامی خواص و ویتامین‌ های خود را حفظ کرده است البته شما در هنگام تهیه و نگهداری شیره خرما باید در نظر داشته باشید که مکان مناسبی را برای نگهداری این محصول انتخاب کنید؛ دمای محیط و شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی در حفظ کیفیت و مرغوبیت آن دارد.

شیره خرما برای سرماخوردگی 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *