درحال حاضر ما دارای نمونه های متنوعی از خرما هستیم که از پر استفاده ترین آنها می‌توانیم به خرمای کبکاب شیره دار اشاره داشته باشیم. این خرما بسیار خوشمزه است و از خواص درمانی بسیار بالایی برخوردار می باشد. قیمت خرید خرمای کبکاب شیره دار به عوامل بسیاری بستگی دارد اما شما با تهیه عمده آن ها می توانید خرید خود را به صرفه تر کنید.

آشنایی باپرطرفدارترین نوع خرما دربازار

آشنایی باپرطرفدارترین نوع خرما دربازار

 

از مقوی ترین و مفیدترین خوراکی ها برای تمام افراد در تمامی سنین می توانیم به خرما اشاره داشته باشیم. تحقیقات جدید باعث کشف فواید بی شماری در این میوه شده است که همگی باعث افزایش رغبت افراد برای مصرف روزانه خرما شده است.

در حال حاضر ما دارای نمونه های متنوعی از خرما هستیم که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. استقبال از خرید آن ها بسیار زیاد می باشد خرماها منبع خوبی از انواع ویتامین ها مواد معدنی و فسفر پتاسیم گوگرد کلسیم و… هستند که همگی برای بدن بسیار مفید است.

یکی از انواع آن ها خرمای ضیافتی می‌باشد. خرمای ضیافتی به دلیل رطوبت زیاد موجود در خود به خرماهای تر هم شناخته شده است. این نمونه خرما بسیار عامه پسند بوده و نوع مرغوب آن به رنگ سیاه دیده می‌ شود و یکی از خوشمزه ترین انواع خرما در جهان است.

خرمای پیارم هم از محبوب ترین انواع خرمای ایرانی بوده که در خانواده خرمای نیمه خشک قرار داشته و دارای قند فروکتوز است و برای بدن ضرر چندانی ندارد بنابراین افراد دیابتی می توانند از آن استفاده داشته باشند. این نمونه خرما عموماً در استان هرمزگان برداشت می‌ شود و خرمای گرانقیمتی است. یکی از ویژگی‌های این خرمای ایرانی دیررس بودن آن می باشد.

نمونه ی دیگر از خرمای پرطرفدار در بازار خرمای استعمران می باشد. این نوع خرما بیشتر از همه در خوزستان به عمل می آید و از خرما های نیمه خشک کشور محسوب شده و به دلیل داشتن کالری و قند بالا برای افراد لاغر و ورزشکار گزینه مناسبی برای استفاده است. این خرما به دلیل حجم آب کم خود یکی از بهترین گزینه‌ ها برای امر صادرات به حساب می آید خرمای شاهانی هم بیش تر در نخلستان های هرم به عرصه می آید به دلیل رطوبت موجود در آن به عنوان خرمای ترش شناخته شده و می توان برای تهیه شیره و خمیر خرما از آن استفاده داشت.

خرمای گنتار هم که دارای هسته ای کوچک بوده و به عنوان خرمای قندی شناخته می‌شود از انواع خرماهای تر به حساب می‌آید این خرما در استان خوزستان به عمل آمده و نیمه خشک است رنگ متمایل به قهوه‌ ای دارد و قابلیت نگهداری آن بالا است خرمای ربی هم به رنگ های قرمز و متمایل به سیاه است و محل اصلی تولید آن سیستان و بلوچستان می باشد. این نوع خرما دارای میوه ای بزرگ پوستی براق شفاف و نازک است و ظاهری چروک خورده و کشیده دارد.

خرمای زاهدی از نمونه خرماهای پر استفاده است که مراحل ترخیص کالای آن بسیار راحت است این نمونه خرما در انواع خرماهای نیمه خشک قرار دارد و اندازه متوسط و پوستی نرم و براق دارد خرمای زاهدی دارای رنگ قهوه ای روشن عطر و طعمی شیرین و بیضوی شکل است.

خرمای کبکاب هم از خرماهای نیمه خشک بوده که در ایران طرفداران زیادی دارد پوسته ی این خرما نسبت به دیگر خرماها از ضخامت و سختی بیشتری برخوردار است و شیرینی خرما بسیار زیاد است. بیشترین برداشت خرما در نخلستان های بهبهان صورت می گیرد. خرمای خاصویی همانند خرمای کبکاب در بهبهان خوزستان به بار می آید و طول عمر آن زیاد است و قابلیت نگهداری بالایی دارد این خرما طرفداران مخصوصی داشته و از تاثیر گذارترین خرمای خوزستان به حساب می آید.

خرمای خدری حبه ای باعث افزایش نیرو و یافتن جانی دوباره در انسان خواهد شد این نوع خرما قهوه‌ای رنگ بوده و خشک و شیرین است و پوست آن چروکیده می باشد اندازه های متنوعی از آن در بازار وجود دارد و به دلیل اثر انرژی بخشی تازگی و قیمت مناسبی که دارد یکی از بهترین خرما ها جهت مصرف عموم به حساب می آید.

خرمای برحی هم از طرفداران بسیار زیادی در کشور ایران برخوردار بوده و در مناطق جنوبی کشور کشت می شود خرمای رسیده برحی مزه کاراملی دارد و می‌توانید آن را در طول ماه ها در فریزر نگهداری کنید این خرما زرد شیرین و بسیار لذیذ است خرمای مرداسنگ هم از ارقام معروف خرما در کرمان بوده و به دلیل کم بودن مقدار تولید این خرما بیش تر مصرف آن در نواحی کرمان و جنوب کشور است.

مواردمورد توجه درانتخاب خرمای باکیفیت

مواردمورد توجه درانتخاب خرمای باکیفیت

 

در زمان انتخاب خرما باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید کیفیت آنها را تشخیص دهید. نکته مهمی که در رابطه با خرید آنها وجود دارد این است که باید بدانید در صورتی که تمایل دارید خرما را در طولانی مدت نگهداری کنید نسبت به خرید خرماهای خشک و نیمه خشک اقدام نمایید. مورد دیگر توجه به چروک بودن یا نبودن آن است برخی از انواع خرما ها در همان ابتدا و به صورت طبیعی بر روی سطح آن ها چروک هایی وجود دارد که به هیچ عنوان نشان دهنده بی‌ کیفیت بودن محصول نیست. نکته دیگر در رابطه با خرید خرما هلیله رنگ آن است. هر یک از انواع خرماها دارای رنگ مشخصی هستند که مشخص می کند خرما رسیده است هر چند خرماها رنگ‌ های متعددی را تا مرحله رسیدن تجربه می نمایند اما در نهایت به یک رنگ خاص تبدیل خواهند شد بنابراین در هنگام خرید رنگ اصلی خرما را در ذهن داشته باشید.

انچه بایددرخریدبه ان توجه کرد

انچه بایددرخریدبه ان توجه کرد

 

انواع متعدد خرما دارای ویتامین های گوناگونی است اگر این میوه مقوی را با قند و شکر معمولی جایگزین کنید در این صورت قند مفیدتری را وارد بدن خود خواهید کرد از آنجایی که قند خرما کاملاً طبیعی است ضرر کم تری نسبت به قند و شکر سفید دارد اما باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت نمایید. اگر به فکر خرید حرفه‌ای خرما هستید هنگام خرید خرما به رنگ آن توجه نمایید. هر نوع خرما رنگ مخصوص خود را دارد برای همین بهتر است که نوع خرمای خود را بشناسید.

در زمان خرید خرما بسیاری از افراد تنها کیفیت آن را در نظر می گیرند اما باید بگوییم که تنها این مورد کافی نیست در زمان خرید باید به نشانه های استاندارد روی بسته بندی خرما هم توجه داشته باشید چرا که این نشان برای سلامتی خرما ضروری است. به نوع بسته‌ بندی آن توجه کنید بسته بندی خرما باید بر اساس اصول استاندارد باشد و جنس آن باید کاملا مناسب باشد در بسته بندی ها نباید هیچ گونه گیاهی باشند همچنین بسته بندی نباید ضربه خورده یا شکسته باشد.

فروش ویژه  کبکاب باقیمت مناسب

 

مرکز فروش ویژه خرما کبکاب شیره دار تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با قیمتی مناسب نسبت به خرید آن ها از خود رغبت نشان دهد در این زمینه شما می توانید نسبت به خرید خرمای بسته بندی اقدام نمایید با این وجود در ازای پرداخت پول کم تر به محصول با کیفیت تری دست خواهید یافت.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *