خرما فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و سالانه این محصول در کشور با تولیدات زیادی همراه است. شیره خرما در اکثر شهرهای جنوبی تولید می شود و قیمت شیره خرمای محلی در بازار به نوع خرما در تهیه آن بستگی دارد، یعنی هر چه قیمت خرما بالاتر باشد، قیمت شیره خرمای محلی بالاتر است. شیره خرما از آنجایی که در منزل تهیه می شود، گرانتر از نوع صنعتی می باشد.

قیمت شیره خرما طبیعی

عوامل موثر بر قیمت انواع شیره خرما در این مقاله بررسی می شود، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.  همانطور که گفته شد عوامل زیادی در قیمت گذاری شربت خرما موثر است که یکی از مهمترین آنها کیفیت و درجه یک بودن محصول است. زیرا هر چه کیفیت خرمای تهیه شده در آنجا بالاتر باشد، قیمت شیره خرما نیز بالاتر است. این محصول در مناطق گرمسیری بیشترین تولید را دارد.

قیمت شیره خرما طبیعی

شیره خرما به صورت مستقیم باعث حذف واسطه می شود که باعث کاهش قیمت شیره خرما شده و اگر شیره به صورت عمده خریداری شود قیمت آن کاهش می یابد.

روش های تشخیص شیره خرما در بازار را بررسی خواهیم کرد. ۱٫ رنگ شیره که یکی از مهمترین فاکتورها محسوب می شود، تیره بودن رنگ محصول به دلیل حرارت مستقیمی است که به شیره می خورد ولی اگر شیره خیلی جوش زیادی نداشته باشد رنگ روشنتری به خود می گیرد. ۲٫ شیره غلظت متوسطی دارد یعنی خیلی سفت و غلیظ نیست و هنگام خوردن قاشق نباید ناخالصی داشته باشدکه می بایست کاملاً یکدست باشد. ۳٫ طعم شربت خرما باید به گونه ای باشد که با خوردن آن تازه بودن خرما در دهان احساس شود و شیرین باشد ۴٫ بسته بندی محصول نیز باید به گونه ای باشد که کیفیت محصول تا رسیدن مشتری حفظ می شود. تاریخ تولید و انقضای محصول بر روی بسته درج شده باشد تا مشتری بداند چه مدت می تواند از آن استفاده کند.

قیمت شیره خرما عمده

ما توضیح می دهیم که چگونه شیره خرما می تواند قیمت بیشتری داشته باشد. فرآیند قیمت گذاری شیره خرما بر اساس کیفیت بالا و محتوای ارگانیک آن ارزیابی می شود. شیره خرمای به دلیل افزایش قیمت آن از ارزش بیشتری برخوردار است. نوع بسته بندی از دیگر مواردی است که قیمت نهایی بر روی آن محاسبه می شود.

قیمت شیره خرما عمده

شیره خرما فواید زیادی برای بدن دارد که با مصرف منظم آن می توان از آن جلوگیری کرد. همچنین به بهبود برخی بیماری ها کمک می کند، به طوری که اگر به کودکان خود شیره خرما معمولی بدهیم، از کم خونی آن ها در دوران بزرگسالی پیشگیری می کنیم. اگر همراه با سه شیره دیگر مانند شیره انگور، توت یا انجیر استفاده شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

این شیره را می توان به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده کرد که مانند قند مضر نیست و برای افراد دیابتی بسیار مفید است، اما نباید در مصرف آن افراط شود. این ماده مغذی را می توان همراه با آرد در وعده صبحانه مصرف کرد که نتیجه آن افزایش انرژی و بدن در طول روز به دست می آید و کسانی که از لاغری رنج می برند می توانند با مصرف منظم وزن خود را افزایش دهند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که مصرف زیاد شیره خرما برای افرادی که مزاج گرم دارند مناسب نیست و باعث ایجاد جوش می شود. همچنین خوردن غذاهایی که طبع سرد دارند می توان با مصرف این محصول سردی بدن را کم کرد. مصرف زیاد دمنوش برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب نیست زیرا کالری بالایی دارد. توصیه می شود بیش از سه قاشق در روز مصرف نشود. افراد مبتلا به دیابت نیز باید در مصرف شیره خرما احتیاط کنند.

شیره خرما ارگانیک

علت اصلی تفاوت قیمت شیره خرما در بازار به نوع تولیدی بستگی دارد که در روش صنعتی به دلیل پاستوریزه شدن آن نسبت به روش های سنتی بیشتر است. یکی دیگر از عواملی که در تفاوت قیمت موثر است، تفاوت بین برندهای مختلف تولید شده در بازار است. به دلیل کیفیت بالای محصولات و افزودنی های غیرقابل استفاده و مضر، برخی از تولیدکنندگان در شهرهای جنوبی به دلیل فراوانی خرما در این شهرها قیمت پایین تری دارند.

شیره خرما ارگانیک

برای تهیه شیره خرما، خرما را شسته تا کاملاً از مواد اضافی پاک شود، سپس هسته های آن را جدا کرده و برای خوراک دام یا پودر دانه خرما به صورت قهوه به گیاه می فرستند. سپس در ظروف مخصوص به روش پاستوریزاسیون شیره خرما تهیه و در بسته بندی مناسب به بازار عرضه می شود. روش سنتی به این صورت است که در قابلمه های بزرگ با شعله مستقیم حرارت داده می شود تا به شیره غلیظ تبدیل شود تا رنگ و غلظت بیشتری داشته باشند.

قیمت شیره خرما اصل

قیمت خرید شیره خرمای اصل در مغازه ها بسیار مقرون به صرفه است. این امر خرید آن را با قیمت مناسب برای افرادی که به آن نیاز دارند آسان تر می کند. از آنجایی که این مغازه ها شیره خرما را با کیفیت بالا به صورت مستقیم تهیه می کنند، می توانند آن را با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

قیمت شیره خرما اصل

افرادی که توانایی خرید حضوری را ندارند می توانند با مراجعه به وب سایت آنلاین قیمت خرید اینترنتی شیره خرما را دریافت کنند. کشور ما به مرحله تولید شیره خرما با کیفیت رسیده است که صادرات آن به کشورهای دیگر نیز انجام می شود و برای دستیابی به بازارهای خارجی و کسب درآمد بیشتر باید به کیفیت محصولات و نوع آن توجه ویژه ای داشت.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *